חדשות והודעות

זה הזמן לבדוק: האם המרכז לנגישות אקדמית יכול לסייע גם לך?

להצלחה אין מגבלות- נגישות אקדמית
 
כל מי שנכנס בשערי המכון (בניין 1) יכול לראות מקום קצת "אחר", שמזכיר בית. מקום שיש בו סלון, ספריה וסטודנטים שיושבים יחד ולומדים. המקום הזה הוא המרכז לנגישות אקדמית.
במרכז מעניקים, תחת קורת גג אחת, סיוע לסטודנטים עם לקות למידה, הפרעת קשב, לקות שמיעה, לקות ראייה, מגבלות רפואיות אחרות וקשיים נפשיים.
 
מרכז נגישות
 
המרכז הוקם ומופעל בסיוע הביטוח הלאומי כחלק ממיזם "המהפכה בהשכלה הגבוהה" , שמטרתו הנגשת ההשכלה הגבוהה לאנשים עם מוגבלויות.
 
כחלק מהמיזם, המכון עבר תהליך של הנגשה, הכולל התאמת הכניסה לאנשים עם מוגבלות, בניית מעלית ושרותי נכים. אתר האינטרנט של המכון הונגש בהתאם לתקני ה- W3C וכן, התבצעה הנגשה אקוסטית של הכיתות עבור סטודנטים לקויי שמיעה. ( נא לכתוב בצד הכתבה בריבוע או "ענן") 
לרגל פתיחת השנה החדשה נפגשנו לשיחה עם מיכל זכריה, האחראית על מרכז הנגישות ויעל מזר חאיק, רכזת סיוע לסטודנטים בעלי לקויות למידה, מהן שמענו פרטים על המרכז ועל השירותים המוצעים בו.
 
מה המוטו שלכן?
"מבחינתנו 'להצלחה אין מגבלות' זה לא רק מוטו. זו התפיסה והמהות של המרכז ומה שמוביל אותנו בעבודה היומיומית עם הסטודנטים.
חשוב לנו לתת לסטודנטים תחושה של בית. שירגישו נוח לפנות, להתייעץ, לשתף. אנחנו מלוות את הסטודנטים לאורך הדרך ורוצות לתת להם את מגוון ההזדמנויות והכלים להצליח.
יש לנו סל של כלים ושירותים הנוגעים בפאן האקדמי, המקצועי והאישי.
יחד עם זאת, אנחנו מאמינות שאין נוסחה אחת. לכל סטודנט יש יכולות וצרכים ייחודיים, ומבחינה זו המטרה שלנו היא להתאים תוכנית אישית לכל סטודנט. מהניסיון שלנו בעבודה אנחנו רואות ששילוב בין הסתייעות בשירותי המרכז, התמדה, אחריות אישית, אמונה ורצון, מביאים את הסטודנטים להצלחה. המקום נותן אפשרות להכיר ולעבוד ביחד, כל אחד יכול לקבל עזרה ובמקביל גם לעזור לאחרים".
 
מרכז נגישות
 
למי מיועד המרכז?
"המרכז שלנו נותן סיוע לסטודנטים עם לקות למידה ו/או בעלי הפרעת קשב וריכוז, סטודנטים עם לקות שמיעה, לקות ראייה, מגבלות רפואיות אחרות או קשיים נפשיים. גם הסגל האקדמי- מרצים, מתרגלים, יועצים אקדמיים והסגל המנהלי מפנים אלינו סטודנטים".
 
"יחד עם זאת, חשוב לנו לציין שכל סטודנט שמרגיש שקשה לו, שאולי הוא זקוק לסיוע פסיכולוגי  או שהוא נזקק לסיוע בלימודים יכול להגיע אלינו ולקבל ייעוץ והכוונה".
 
מהם השירותים שניתן לקבל במרכז?
מרחב פיזי – כולל חדרים ללימוד עצמי, מעבדת מחשבים מותאמת וחדר עם ציוד עזר טכנולוגי.
מערך תגבור לימודי -מותאם לתחומי הלימוד השונים הנלמדים במכון . סיוע של שיעורי עזר בקבוצות קטנות, בעיקר במדעים ובמקצועות הטכנולוגיים.
סדנאות בתחומים שונים - אסטרטגיות למידה, הכנה לבחינות, העצמה, הכוון תעסוקתי ועוד.
טיפול  בנושא של התאמות לימודיות והתאמות בדרכי היבחנות.
 
איך פונים אליכם?
"סטודנטים יכולים להגיע פיזית למרכז הנגישות או לפנות באמצעות מייל או טלפון.
כל סטודנט שמגיע אלינו בפעם הראשונה מוזמן לשיחת היכרות שמטרתה הבנת הצרכים שלו והתאמת 'סל תמיכה'.  סטודנטים עם לקויות למידה צריכים להגיש אבחון עדכני שנעשה בחמש השנים האחרונות. סטודנטים עם מגבלויות אחרות צריכים להגיש אישורים רפואיים".
 
 
מרכז נגישות
 

 
סטודנטים מספרים על המרכז:
  1. "בזכות המרכז הצלחתי להתקדם מעבר ליכולות שלי. גם אחרי שאסיים ללמוד אזכור את
    השעות הרבות שביליתי שם, את הכלים המעולים שנתנו לי, את ההזדמנות להאמין בעצמי וביכולות שלי"
  2. כשאומרים לי " מרכז הנגישות " אני חושבת מיד על "רפסודת הצלה בים סוער". המרכז הוא הבית השני שלי, מקום שמקנה  בטחון ונותן  לי כלים ואמצעים להצליח ולהרגיע את החששות הגדולים"
  3. "במרכז הנגישות למדתי לא לוותר. למרות שבאותו רגע דברים נראים בלתי אפשריים, להתמיד עד שמצליחים. למדתי שאני יכול להוציא מעצמי הרבה יותר ממה שאני מעריך את עצמי... הבנתי
    שיותר קל להתמודד ביחד, בקבוצה  ושבליווי ובעזרה , עם תמיכה אפשר להצליח"
  4. "גם בעוד 10 שנים לא אשכח את תחושת המשפחתיות, את העזרה והתמיכה בחוויה הסטודנטיאלית שקיבלתי במרכז הנגישות"

 

 
מי מטפל בך?
 
יעל מזר-חאיק
מיקום: בניין 1, חדר 103
דוא"ל: 
yaelm@hit.ac.il
טלפון / פקס: 03-5026903
מיכל זכריה
מיקום: בניין 1, חדר 104
דוא"ל:
michalz@hit.ac.il
טלפון / פקס: 03-5026772
זוריק מקייבסקי
מיקום: בניין 1, חדר 106 א'
דוא"ל:
zorik@hit.ac.il
טלפון / פקס:03-5026842