חדשות והודעות

חדש במכון: מרכז לחדשנות באקדמיה

מי קבע שלימודים צריכים להתקיים רק בכיתה "רגילה" עם מרצה, כיסאות ולוח? פרופ' מל רוזנברג, ראש המרכז לחדשנות באקדמיה חושב, שחלל יצירה ואירועים לא שגרתיים מפתחים רעיונות ומיזמים לא שגרתיים.
 

פרופ' מל רוזנברג נבו אינו פרופסור שגרתי. את מרבית שנותיו באקדמיה העביר באוניברסיטת ת"א כפרופסור למיקרוביולוגיה, הוא פרסם עשרות מאמרים ואף פיתח המצאות שרובנו עושים בהם שימוש יום יומי. בשונה מחבריו לאקדמיה, פיתח פרופ' רוזנברג תחומי עניין נוספים כמוזיקאי ואף הוציא לאור סדרת ספרי ילדים וסרטונים בנושא מדע , בריאות וחשיבה יצירתית. בימים אלו הוא שוקד על הקמתו של "המרכז לחדשנות באקדמיה" בראשו הוא עומד.

"האקדמיה כפי שאנו מכירים אותה עומדת להשתנות בקרוב מאוד. זהו עידן בו האינטרנט שינה את חוקי המשחק וכיום ניתן לרכוש השכלה מבלי לצאת מהבית. תפקידנו במכון הוא לבחון כל הזמן כיצד אנו נשארים רלוונטיים ולעורר חדשנות ויצירתיות בקרב הסטודנטים. לשם כך קיבלתי בחודש ינואר האחרון את המנדט מנשיא המכון הטכנולוגי, פרופ' אדוארד יעקובוב, להקים את המרכז לחדשנות באקדמיה" אמר פרופ' רוזנברג.

המרכז מעניק מענה ושירות לסגל המכון ע"י תיאום גישות להוראה, הוראה המשלבת וידאו בכיתה, הוראה מרחוק, שימוש בחומרי לימוד מקורסים אונ-ליין, מדיה ורשתות חברתיות ופיתוח קורסים בשפה האנגלית. בחזונות של פרופ' רוזנברג, בחמש השנים הקרובות ישפיע המרכז על עיצובם ואופן לימודם של למעלה ממאה קורסים הנלמדים במכון.

לסטודנטים מאפשר המרכז פלטפורמות שונות לגילויי חדשנות ויצירתיות, כגון "כנס רמון לפורצי דרך" שהתקיים לאחרונה וכנס TEDxHIT שערך המכון ב-2.4.2014 והוקרן בנקודות שונות ברחבי המכון. אלה הם רק דוגמאות לאירועים ה"לא שגרתיים" שמקיים ומתכנן המרכז לחדשנות.
 
פרופסור מל רוזנברג ב"ג'אם סאשן"

"בקרוב", מכריז בהתרגשות פרופ' רוזנברג, "יוקם מרחב מיוחד לשימוש הסטודנטים לפיתוח יצירתיות. המרחב, שצפוי להיפתח לשימוש ב-9.4.2014, ימוקם באולפני הטלוויזיה הישנים שבבניין 1 ויכלול חלל שישמש לג'אם סשנים, הקלטות מוזיקליות, הקלטת ראיונות ורעיונות ועוד. ייעודו של המרחב הוא לאפשר לסטודנטים מכלל הפקולטות והמחלקות להגיע ולפתח רעיונות חדשניים, בין תחומיים, ולקיים בו אירועים לא שגרתיים החל משיעורי יוגה ומדיטציה ועד להרצאות בנושא כדים מהתקופת סין העתיקה."

אז אם אתם סטודנטים לא "רגילים", עם רעיונות לא שגרתיים אתם מוזמנים למרחב היצירה החדש לפתח בו את הרעיונות שלכם. הביאו חברים, יש גם מכונת אספרסו.

ההגעה למרחב היצירה החדש מחייבת תיאום מראש עם פרופ' רוזנברג באמצעות המייל mel@hit.ac.il

אירועים נוספים אותם מארגן המרכז לחדשנות במהלך חודש אפריל במכון:

ב- 6.4.2014 נערכה "שיחת אחים בנושא ה-DNA של ההצלחה"- פרופ' רוזנברג מראיין את אחיו הצעיר, דיוויד רוזנברג, כלכלן ראשי לשעבר ב"מריל לינץ'" ומראשוני החזאים שהצביעו על בועת שוק הדיור האמריקני ועל בועת האשראי .האירוע התקיים במרחב לפיתוח היצירתיות החדש שממוקם באולפני הטלוויזיה הישנים שבבניין 1.
 

ב-10.4.2014 בשעה 16:00 יתארח בדק הקפיטריה מר ג'ף פולבר לאירוע ""Very late breakfast. פולבר, יזם, איש עסקים, משקיע סדרתי בחברות היי-טק ומראשוני המשקיעים ב"טוויטר" יספר לסטודנטים ואורחים נוספים על דרכו וסיועו ליזמים צעירים. בשעה 18:00 תערך במתחם בין בניין 6 לבניין 7 "מסיבת סיקסטיז" בשיתוף תלמידי הקורס "מוזיקה משנות שישים" בו מרצה פרופ' רוזנברג. כולם מוזמנים!

ג'ף פולבר 10.4