חדשות והודעות

כנס AVIOS 2017 התקיים ב HIT


כנס AVIOS 2017 התקיים לאחרונה במכון הטכנולוגי תחת הכותרת "טכנולוגיות מחברות קהילה". הדוברים המרכזיים בכנס הדגישו את האספקטים הבולטים של האינטראקציה המתקיימת בין אדם למכונה בכל הנוגע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
 
ד
ד"ר רוברטו פירצ'יני, מנהל הסטארט –אפ "ג'יבו – טכנולוגיות שיחה מתקדמות"

ועדת ההיגוי של הכנס הורכבה מנציגי כל הפקולטות במכון הטכנולוגי ונושא הכנס נבחר בשל הרלוונטיות שלו לכולם. רשימת הדוברים הארוכה כללה נציגים של חברות היי טק וטכנולוגיה, שירותי בריאות העוסקים בפיתוח אמצעים לסיוע לבני הגיל השלישי וכן אנשי אקדמיה ממספר מוסדות בישראל.
 
הכנס שיקף הן במהלך הכנתו וכן באופיו,  את הרב תחומיות המאפיינת את  האג'נדה של המכון הטכנולוגי המעודדת את המכלול הרב תחומי. יוזמת הכנס ד"ר נאווה שקד מהפקולטה להנדסה בHIT  חברת דירקטוריון AVIOS  ומייסדת הסניף הישראלי ואף עומדת בראשו, מונתה לאחרונה לעמוד בראש המסלול הרב תחומי במכון.

ד"ר שקד דיברה על גלגוליה של השיחה הקולית האנושית בעידן של "סוכנים וירטואליים", "בוטים", "סוכנים חכמים" ואוואטרים. "זוהי הדרך החדשה אליה פונה העולם וכנס AVIOS מוכיח כיצד הכותרת של 'טכנולוגיות מחברות קהילה' הוינו הנושא החם העומד על סדר היום הטכנולוגי העולמי.

בין הדוברים המרכזיים  בכנס -  פרופ' שרית קראוס מאוניברסיטת בר אילן אשר הרצתה על "סוכנים ממוחשבים" המתקשרים באופן מיומן עם בני אדם ויכולים לסייע בתמיכה או בהחלפת אנשים במשימות מורכבות. בהרצאתה הראתה כיצד שילוב של טכניקות לימוד- מכונה , מודלים של התנהגות אנושית, קבלת החלטות פורמלית וגישות לתיאורית המשחקים מאפשרות ל"סוכנים" לעבוד שאינטראקציה טובה עם אנשים.
 
 ד"ר שקד מהפקולטה להנדסה בHIT  חברת דירקטוריון AVIOS  ומייסדת הסניף הישראלי
ד"ר נאווה שקד מהפקולטה להנדסה בHIT חברת דירקטוריון AVIOS ומייסדת הסניף הישראלי

ד"ר רוברטו פירצ'יני, מנהל הסטארט –אפ "ג'יבו – טכנולוגיות שיחה מתקדמות", מבוסטון, הציג את הרובוט החברתי הראושן "ג'יבו" הכולל  טכנולוגיות של זיהוי דיבור, NLP, יכולות מולטימדיה ותזוזה כמו גם חוכמה מבוססת בינה מלאכותית. הרובוט החברתי יצר התרגשות בקהל  ואמפטיה רגשית מיידית.
 
בין הדוברים הנוספים - ד"ר הדס לוי, משירותי בריאות כללית, אשר הרצתה על הטיפול בחולים כרוניים ותחושת הבדידות בקרב הקשישים. בהרצאתה הדגימה  ד"ר לוי כיצד פיתוח של מיחשוב לביש ונייד, רובוטים, אפליקציות ושירותים לגיל השלישי מאפשרים לכל שלושת האלמנטים : שירותי הבריאות, הרווחה והקהילה לקבל מידע אמין ורלוונטי ולספק מידע באופן אישי ומתוזמן לדרישות הספציפיות של הקשיש.

רותם ישראל מהפקולטה לטכנולוגיות למידה ב HIT, הרצתה על פרויקט "ילדים למען ילדים" שנעשה במכון בשיתוף עם IBM זו השנה ה-14. במטרה ליצור דיאלוג בין  קבוצה של 20 תלמידים ערבים וישראלים באמצעות יצירה משותפת של מוצר עבור הקהילה.

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא  HITציין בדברי ברכתו כי המכון הטכנולוגי הוא המקום הטבעי ביותר לאירועים מסוג , AVIOS שכן הם משקפים באופן מדויק את הגישה הרב תחומית של המכון המשלבת מחקר יישומי עם הוראה של קורסים רב תחומיים בפקולטות השונות.