חדשות והודעות

24 שעות קסומות ב HIT - האקטון Education

   
24 שעות,14  פרויקטים, 50 משתתפים, 12 אירועים בכל העולם, ספר אלקטרוני אחד, ציור קיר אחד והמון עשייה ולמידה חדשנית התקיימו אצלנו במכון במהלך סוף-שבוע אחד, כאשר אולפן הטלוויזיה הישן, הפך למעבדה של חדשנות בחינוך ובסיס ליצירת פרויקטים מחוללי שינוי בחינוך בישראל.
 
תמונות מאירע האקטון. צילום: אפרת שקד
צילום: אפרת שקד
 
 24h Education Hackathon - שנערך במכון בין התאריכים 12-13 לחודש יוני, יצר למשך 24 שעות, מעבדת חדשנות ויזמות בחינוך. כאשר כל המשתתפים ישבו במעגל סיכום אחוזי התרגשות מהתוצאות של ה-24 שעות האחרונות הוכח שוב, שיש דרך לייצר תהליכי למידה ועשייה משמעותיים באמצעות יצירה של מרחב בו המשתתפים לוקחים אחריות ומנהיגות על הקבוצה, ומתנסים במתח בין הכאוס לסדר, מתוך רצון לפתח מיומנויות אישיות וקבוצתיות חדשות.
 
ארגון present-e האירופי, שהיה מופקד על הפקת האירוע אפשר ליזמים חיבור עם פרויקטים שונים בעולם מתוך ראייה שישראל היא מעצמת חינוך וחדשנות, וקהילות חינוכיות מכול העולם מתעניינים בנעשה פה. באירוע השתתפו מגוון של אנשים מתחומים וגילאים שונים מתוך התשוקה לשינוי החינוך בישראל.
 
תמונות מאירע האקטון. צילום: אפרת שקד
צילום: אפרת שקד
 
בין הפרויקטים שהוצגו בהאקטון; "בית הספר החופשי”, "Edu on tour”, "היריד לימודי הנודד”,NamasToy, "הכיתה העתידית”,Ourboox "שיחה נכנסת", הרדיו החינוכי Spoken Word ועוד.
 
במרחב העבודה והיצירה המשותף שנוצר למשך 24 שעות, התאפשרה ליזמים הכרות עמוקה יותר האחד עם השני כדי לייצר מפגשי עבודה בהם כל יזם יכול להיעזר בחוכמת ההמונים על-מנת להתמודד עם אתגרים בפרויקט שלו. כל  מספר שעות נעשה איסוף של התוצרים והתגבשה תמונה כוללת בה כל יזם הציג את המטרות שלו למרחב העבודה הבא.
 
דרור נוי יזם האירוע: "למדנו שיש פה הזדמנות מדהימה לחולל שינוי בחינוך בישראל ע"י יצירה של קהילת יזמים חינוכיים שבוחרים לעשות ולשנות ביחד מתוך ולא מחוץ למערכת. המטרה שלנו היא לאפשר לתהליכים אלו לקרות בכמה שיותר קהילות, גופים וארגונים בישראל על-מנת לתמוך ולפתח מיקרו יוזמות ליצירה משותפת של מציאות חדשה".
 
תמונות מאירע האקטון. צילום: אפרת שקד
צילום: אפרת שקד
 
נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, בירך את המשתתפים בסיום הכנס, ואמר שהמרכז החדש ליזמות באקדמיה הוקם לדו-שיח בנושאי חדשנות בחינוך ולעידוד פרויקטים עתידניים.
 

לפרטים נוספים: